Thursday, July 5, 2012

Pertama kali

Bila disebut tentang pertama kali... mesti ramai yang terbayang macam-macam... n antaranya tentang pertama kali aku sekolah, aku jatuh basikal, aku kerja pejabat, n last but not least mesti ramai yang terfikir tentang pertama kali aku jatuh cinta... saya pun menanti-nanti cinta yang pertama kali.... hmmm, sapalah kan?? semestinya Allah...huhu~ maaf ea, jiwang plak... Sebenarnya saya nak kongsi tentang kejadian pertama kali saya praktikal... pejabat pulok tu.. bukan sebarang pejabat tapi pejabat kerajaan tau.. AllahuRabbi, hanya Allah yang tahu betapa lecehnya nak jaga protokol kat sana...



Pagi sebelum pi kerja... terasa besar pulak ujian yang Allah bagi.. bukan nak mengeluh tapi nak kongsi pada kalian semua betapa Allah itu Maha Penyayang... saya diuji dengan kesabaran pabila pagi tu saya bergaduh dengan kakak saya.. masing-masing nak pertahankan hujah masing-masing... mungkin salah saya juga yang tidak mahu mengalah padanya... pada saat tu, saya merasakan sangat tidak tenteram, seolah-olah diri saya tidak berada di situ.. pergi entah kemana.. saat itu juga saya merasakan.." kompem, aku tak leh fokus buat kerja hari ni, dah la hari first praktikal"... memang nak kata, time tu saya macam nak give up je buat apa2... Tapi atas rasa cinta dan sayangnya seorang adik terhadap kakaknya, saya cuba maniskan muka bila bersalam dengannya sebelum keluar gi pejabat pagi tu...

Alhamdulillah, rupa-rupanya pihak pejabat tu tak susun jadual kami lagi untuk ditempatkan ke bahagian-bahagian tertentu.. so, nak tak nak.. saya dan sahabat yang lain terpaksa pulang awal dan esok baru boleh mula ber'kerja' kononnya... time tu terdetik dihati... "Allah memang nak tolong aku.. Allah Akbar.. macam tau2 je aku tak da mood nak mula kerja hari ni..." Terus saya pasang niat nak keluar dengan salah seorang sahabat saya untuk luangkan masa dengannya... Sebenarnya, fokus utama saya nak beli bahan-bahan buat kek batik..



Bukan apa, teringat yang kakak saya pernah minta saya buatkan kek batik buatnya sebelum dia bergelar seorang 'isteri' tak lama lagi... harapan saya time tu agar dia maafkan saya tentang kejadian pagi tadi n boleh buat dia happy.. kalau kalian nak tahu, tulah pertama kali juga saya buat kek batik... Allahu Allah... memang berterabur semua bahan.. dan muka saya pun habis comot2 dengan milo... nasib baik ada adik bongsu saya tolong... ok la sikit... ^_^

Mungkin kakak saya tak tahu tujuan saya buat kek tu sebenarnya khas untuk dia... harap2 dia baca post ini dan ..... hehe.. saya memang sayang kakak saya sebenarnya... walaupun kami selalu gaduh... jauh dalam disudut hati saya... saya tak sanggup berpisah dengannya, memikirkan dia akan semakin menjauh dengan saya.. membuatkan saya sedih.. Coz dari kecik saya memang dah rapat dengannya...

" Akak... Im really love u and care about u ... Hope u will be happy forever with him"


So, saya mengharapkan selepas ini saya tak akan menyakitkan hati sesiapa lagi... harap semua insan yang saya pernah mengguriskan hatinya dapat memaafkan saya... Hanya Allah membalas jasa kalian.. Daripada kejadian 'pertama kali' inilah saya dapat merasakan besarnya Kasih Sayang Allah buat saya dan hamba-hambaNya... Kerana DIA masih membenarkan kasih sayang saya terhadap kakak saya tetap utuh buat selamanya... Alhamdulillah... ^^



2 comments:

  1. hehe~~ sweet.. kisah benar ne,,,, saya la sahabat yg kua ngn isyi belu bahan kek batik..hek2x~~ eyala sgt....

    ReplyDelete
  2. hehe... cik aieydah sabah lah actress kedua.. huhu~

    ReplyDelete