Tuesday, June 12, 2012

Seronoknya Hati Ini... Alhamdulillah ^^

Luahan kata dalam post kali ini, saya juz nak santai-santai je. xpe kan sahabat2 semua... saja saya nak kongsi-kongsi pandangan dan cerita hati.. manalah tahu rupa-rupanya ada jugak orang yang punya cerita dan pandangan yang sama macam saya.

Saya sempat minum petang bersama housemate tadi.. makan roti telur dan teh panas saja.. Alhamdulillah, cukup mengenyangkan.. tp, bukan tu yang saya nak cerita sebenarnya.. tengah sahabat2 saya sibuk menyediakan makanan secara tidak sedar tersembang tentang perkahwinan kawan2 dan kakak masing-masing.. Allahu Rabbi, saya tak tahu kenapa bila orang cakap tentang ini saya hanya mampu mendiamkan diri... apa yang saya mampu katakan hanyalah mengenai perkahwinan kakak saya tidak lama lagi sekaligus menjemput mereka ke rumah saya bulan depan.

Tanya salah seorang sahabat saya , " maaflah isyqi, bukan apa , cuma saya nak tanya sikit.. kenapa awak x kahwin sekali dengan kakak awak ek? mesti ada sebab kan selain xjumpa calon lagi". Fuhh, saya rasa terpaku seketika pabila mendengarkan pertanyaan dari seorang sahabat saya itu... bukan apa sahabat2.. Saya rasa semakin usia saya bertambah, keinginan saya untuk berbicara tentang ni semakin menurun. Hati saya rasa risau dan lemah semacam.. Bukan takut.. tapi Hanya Allah yang tahu..

Kalau dulu, memang saya seorang yang suka sangat bila orang cerita tentang kahwin, sampai satu tahap saya nak kahwin time tu jugak.. AllahuRabbi... ketika itu, saya rasakan seronoknya kawin, ada orang jaga kita, sayang kita n sebagainya.. tapi, sejak umur saya dah nak masuk 2 something ni... rasa macam kosong. mak saya pernah je tanya saya tentang pergabungan hari perkahwinan saya dan kakak. Tp, saya hanya terdiam. alasan saya ketika itu adalah saya tidak jumpa lagi calon yang sesuai.. tp yeke...

Sebenarnya jawapannya ialah saya tak bersedia lagi.. kepada sahabat-sahabat yang bertanya.. inilah jawapan saya sebenarnya.. maaf ea sahabat-sahabat, bukan berniat nak buat kalian tertanya-tanya. saya yakin, seruan itu akan datang kepada saya tak lama lagi, InsyaAllah. Itupun, setelah saya rasa benar-benar bersedia, setelah saya berjaya menjadi anak yang solehah, sahabat yang baik, saudara yang berakhlak mulia dan yang paling penting... Saya berjaya meletakkan cinta kepada Allah S.W.T melebihi segalanya.. Buat masa sekarang, target saya hanya mengejar cinta Allah..



Buat pengetahuan sahabat yang membaca post ini, kini saya sudah merasakan kuatnya Cinta saya pada Allah.. Setiap saat saya hanya memikirkannya, menghitung waktu untuk bersolat, membaca al-Qur'an, berukhwah.. Allahhu Rabbi... stiap kali menyebut namanya, jantung saya berdegup laju sekaligus membuatkan saya rasa sangat rindu padaNya.. Pabila teringatkan kekasihNya, terasa sangat sayu... YA, saya sangat mencintai ALLAH dan Rasul.. saya berusaha untuk membuat segala perkara sunat yang mana Rasulullah selalu seru ummatnya melakukannya. Ini kerana saya memang sayangkan baginda... Muhammad Rasulullah..



Ayuh sahabat-sahabat, jom kita kejar cinta Allah dan kekasihNya Muhammad.. Buat apa kita nak risau tentang cinta manusia kalau kita sudah miliki cinta yang Agung ini.. SubhanAllah... Hasilnya, sekarang ini, saya rasa tenang dan saya juga merasakan Allah memudahkan segala urusan saya... Allah.. Allah... Besarnya NikmatMu Ya Allah.... Alhamdulillah~ (^_^)




7 comments:

  1. subhanallah... ^_^... cinta DIA kekal selamanya...

    ReplyDelete
  2. terasa sampai kedalam hati post kali ne... ^_^.. sangat2 terkesan.. isyqi kita cari cinta Allah sama2 ea... kita lumba tau... sapa dapat..heheh..

    ReplyDelete
  3. berani eh kawan hang tanya soklan lagutu~ apapun semoga berjaya dalam perjuangan mencapai halawatul iman!^^

    ReplyDelete
  4. cik aieydah : jom kita kejar sama~ InsyaAllah.. ^^
    Girlhood Robinhood : dia mestilah brani.. sbb dia kwn baik saye.. huhu~ ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. not good not good. i don't like that kind of question :P

      Delete
  5. terbaik...gapai cinta Allah,pasti cinta manusia kan peroleh...!

    ReplyDelete
  6. jadilah solehah..INSYAALLAH akan datang untukmu Soleh..=)..doakan ana jugak yer..Ameen=)

    ReplyDelete